Subscribe:

dijous, 28 de febrer del 2019

UN   FEBRER  DIFERENT...

Avui s'acaba el febrer que aquest any té 28 dies i és curiós, perquè ha estat un mes atípic, amb un sol radiant cada dia, malgrat que les temperatures a l'interior de Catalunya, han estat força fredes una bona part del mes. Aquests darreres dies, però, hi ha hagut temperatures de rècord ( a l'alta) i ja no podem pas fer cas del refranyer quan diu:" febrer febreret, set capes i un barret"...
Recordo que la meva mare filla de pagès, on depenen constantment de la meteorologia, sempre deia que de febrers bons, n'havia vist molt pocs. Normalment era un mes de temperatures molt fredes i pluges i el sol no treia el cap massa sovint...
La natura aquest any està desorientada, molts arbres fruiters que acostumen a florir força més tard, ara ja llueixen tota la seva floració, com per exemple, els presseguers...
Però llàstima, tenim un problema gros i és que aquest febrer radiant, ens ha portat una manca de pluja que no ajudarà gens els sembrats, que ja haurien de verdejar, esperem que el març a més de ventós com té per costum, sigui també plujós!

Aquest post se m'ha acudit avui, contemplant aquesta precioses tulipes que han florit a la meva terrassa !!!


Les flors obren l'ull , 
aixequen el cap
i diuen alegres:
-Quin dia més clar!

M. Roser Algué Vendrells

29 comentaris:

  1. Tens raó que ara ja toca una mica de pluja, a veure si la primavera ens la porta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ui Carme, sinó plou fins la primavera em sembla que patirem, sobretot els sembrats que tenen molta set...Potser després ens queixarem per massa.
      Com deia en Raimon, "al meu país la pluja no sap ploure"...
      Petonets.

      Elimina
  2. Hola Roser! S'agraeix la bonança perquè el bon temps sempre és benvingut, però els cultius són els primers que saben i pateixen aquesta climatologia fora de temps que els desorienta i els fa florir o créixer massa aviat. No sé si serà definitiu aquest any, però jo no me'n refiaria.
    Petonets, guapa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Teresa!
      Que vols que et digui, a mi m'agrada que a cada estació de l'any faci el temps que toqui...Segurament a la primavera tindrem algun ensurt en forma de fredorada i ves a saber si també de glaçada o nevada, fora de temps quan els fruiters se'n ressentiran més...Els camps en canvi que ja haurien de ser verds, encara terregen! La meteorologia és tot un misteri!
      Petonets a tu també, guapetona.

      Elimina
  3. Boniques tulipes! A mi m'agrada el bon temps, ja sé que no tocava però l'he agraït. Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es normal que t'agradi el bon temps, però si no toca, després tindrem un hivern tardà, quan ja hauria de ser primavera...
      Petonets per tu.

      Elimina
  4. Realment són precioses! Entenc que t'hagin inspirat. Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No n'havia tingut mai de tulipes, però no em pensava que florissin tan aviat...Ara acaben de florir unes de blanques amb unes línies roses que també es fan mirar...
      Petonets, Maijo.

      Elimina
  5. Ja diuen que mai plou a gust de tothom... L'any passat va ser abundós en pluges, i és possible que aquest sigui força més sec... Amb tot, és bonic el temps de primavera, ni que sigui a deshora, després de l'hivern!
    Una abraçada, bonica!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Suposo que això va a gustos, Montse...El problema és que el març sol ser molt ventós i si no plou, les plantes encara patiran més!
      Petonets, noieta.

      Elimina
  6. Quina preciositat de tulipes tens! La teua terrassa deu fer goig. Jo, enguany, la tinc una mica abandonada, a veure si aquest mes de març m'anime i li done un toc de color.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí noia, ara està preciosa a més, de tulipes, no n'havia tingut mai i ara tinc aquesta una de lila i una de blanca amb ratlles vermelles...Però quan faci alguna llevantada, com que m'hi toquen tots els vents, algunes plantes se'n ressentiran...
      De vegades estic una estona contemplant-les!
      Petonets.

      Elimina
  7. Em sembla que els meus Ginkgos també estan una mica desorientats i volen començar a treure fulles ja. Ha estat un febrer estrany, sí. Però potser ens hi haurem d'anar acostumant...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs me n'alegro que els teus Ginkgos, ja comencin a revifar...Ara que la setmana vinent, han dit que tornaria l'hivern normal, no sé si tot plegat és per l'escalfament global o perquè són cicles que es repeteixen cada molts anys...
      Bon vespre, XeXu.

      Elimina
  8. El dia es lleva alegre,
    aixeca el cap
    i diu amb veu clara:
    Quines flors més alegres!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em sembla que el dia i les flors es tiren floretes( mai millor dit)!
      Gràcies Xavier, pels teus versets!

      Elimina
  9. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  10. Una tulipa molt bonica! El temps el més de febrer ha estat força boig. Els que més han gaudit, són les comparses i les rues de carnaval. Veure'm com es presenta el Març?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens tota la raó ha fet uns dies molt assolellats, encara que en alguns llocs molt freds...A mi el març no m'agrada gaire, perquè normalment fa molt de vent i no és perquè m'escabelli, he, he... Però m'atabala una mica!

      Elimina
  11. Quines tulipes mes guapes, les meves encara els falta acabar de crèixer, però no crec que tardin massa a florir, aqui a Berga fa més fred, tot i el bon temps del febrer.
    Una abraçada M. Roser.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo no n'havia tingut mai de tulipes i aquest any vaig comprar aquestes tan guapes, unes de liles i unes que s'acaben d'obrir, que són blanques amb ratlles vermelles...La veritat és que tinc una terrassa que fa la mar de goig!
      Petonets, Anna.

      Elimina
  12. Un febrer anormal, però podem esperar de tot en qualsevol mes. Ja...Ja...
    Ara una mica d'aigua sense pasar-se.
    Una foto molt bonica, la primavera comença a cantar....

    Petonets Roser.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Teniu raó però un febrer tan assolellat, jo no el recordo...Doncs sí que convé que plogui, que l'atmosfera necessita que la netegin.
      Aquesta foto tan primaveral la vaig fer jo...De vegades també em surten boniques!
      Petonets Olga i Carles.

      Elimina
  13. Me parece que hemos coincidido en este cambio climático, en México también hemos tenido un clima de calor en el mes de febrero con solo unos días de frió,parecía que estábamos en verano.
    Hermosos los tulipanes que adornan tu terraza,frescos y radiantes como tu.

    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Se ve que este año Febrero ha sido atípico a nivel mundial y veo que Marzo sigue la misma pauta...
      Muchas gracias por tus lindas palabras, me regalaste un piropo que mira por donde, en catalán se llama una "floreta", o sea una florecita, nunca mejor dicho por comparararme con esta preciosa flor...
      Besitos, linda amiga.

      Elimina

      Elimina
  14. El cambio climatico es sorprendente y tus tulipanes son una hermosura, al igual que tus letras.
    Abrazos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si que es sorprendente, quizás si todos ponemos de nuestra parte, logremos impedir que avance...
      Gracias por tus amables palabras.
      Besitos, bonita.

      Elimina
  15. Et felicito perlesflors tan precioses... com tu mateixa, manteniu una bella conversa.
    Com li deia al Xavier, no he tingut temps d'abrigar-me al sofà amb una manteta, de tan poc hivern...
    Bon dia des del mar, M. Roser

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Olga per les teves paraules...Els dies estan contents de poder lluir unes flor tan boniques i elles fan que sigui un dia ben alegre!
      Realment , aquí al litoral em gaudit d'un hivern primaveral...A veure si ara tindrem una primavera hivernal! Les mantetes s'han quedat a l'armari a fer companyia a les arnes, per això l'altre dia corria per casa un dragó, tenia la menja assegurada.
      Des del peu de la muntanya, bona nit, Olga.

      Elimina