Subscribe:

dimarts, 15 de gener del 2019

   LA VICTÒRIA  I  LA   KIKA
Aquest text és un resum que explica  la filosofia del meu conte , la Kika no s'agrada !


A la Victòria li agraden molt els llibres, llegir-los, però també mirar els dibuixos, sentir l’olor del paper…
Avui ha vist que a una estanteria de la biblioteca hi havia un llibre que parlava d’una granota que sempre estava trista i ha volgut saber que li passava.
- Hola granoteta, veig que estàs trista, què et passa?
- Com que veig que t’agraden els llibres t’ho explicaré. Em dic KiKa i estic trista perquè tota la meva família tenen una bonica cabellera negra i arrissada i jo sóc pel roja i no m’agrado…I com que sempre estic en un raconet sola, no tinc amics…
- Si vols puc investigar què diuen de tu els altre animalets.
- Ho faries per a mi?
La Victoria va parlar amb alguns animalets del bosc i després va explicar a la KiKa el que li havien dit.
-Mira, primer he parlat amb un conillet i m’ha dit que un dia el vas salvar d’un caçador . Després un ratolí  m’ha explicat que havies compartit la teva caseta amb ell i un picasoques m’ha dit el mateix. He vist una llumeta que s’atansava i era una cuca de llum que un dia vas evitar que un nen  la volgués posar a la seva col·lecció…Tots m’han dit que et trobaven molt guapa , perquè eres diferent i que aquest any et farien reina de la primavera, ja que a tu no et calia cap disfressa…
Fins i tot les floretes t'estaven agraïdes, perquè vas evitat que alguns animalets les collissin per guarnir la seva casa.
Ja us podeu imaginar com en va estar de contenta la KiKa , quan va sentir tot això. Fins i tot es va posar una mica vermella!
-Tot això t’han dit? Ara sí que veig que tinc amics i jo no ho sabia. Moltes gràcies per preocupar-te per mi, Victòria!
- Ho veus, s’ha acabat això d’estar trista, ets una granoteta molt solidària i ja has vist que els altres animalets et troven maca. Pensa que l’important es tenir bons sentiments i ser solidària amb tothom.
- Gràcies Victoria, vull que sempre siguem amigues.
I així va ser i el dia de la festa de primavera, les flors que eren una mica màgiques, fent saltirons van fer una rotllana al seu voltant. I la Kika va ser sempre feliç envoltada d’amics.



M. Roser Algué Vendrells

30 comentaris:

  1. Bona gent, tant la Victòria, com la granoteta KiKa.

    ResponElimina
  2. I tan Xavier, ni hauria d'haver més amb aquesta mentalitat, perquè es pot aplicar a les persones...
    Bon vespre Xavier.

    ResponElimina
  3. Quin conte més dolç i bonic, felicitats Roser m'agradat molt!
    I és que l'interior de les persones és el veritablement important.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Marta, ja fa temps que em van editar aquest conte, que es diu " La Kika no s'agrada"...Avui n'he fet una petita síntesi...
      Si em dones una adreça te'l puc enviar perquè ja està descatalogat a les botigues, però jo en tinc a casa. Et deixo el meu correu:

      m.rosalve@hotmail.com

      Petonets.

      Elimina
  4. De vegades ens costa molt trobar-nos coses bones i les hem d'aprendre mirant com ens tracten els altres. Si ens cuiden i ajuden sempre, senyal que nosaltres també ho fem i que ens tenen ben considerats.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens molt raó XeXu, hi ha molta gent que s'infravalora i és una pena, jo vaig escriure aquest conte, precisament perquè, ja de petits la mainada, s'estimés tal com és... Després hi ha els que es valoren més del compte, però no queden gaire bé, perquè tothom se n'adona!!!
      Bon vespre, XeXu.

      Elimina
  5. Un conte alliçonador de debò, M. Roser.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé perquè, però sempre que escric algun conte m'agrada ressaltar valors, solidaritat, respecte...Suposo que el contacte amb la mainada, fa que em motivi per fer-ho!
      Petonets, Novesflors.

      Elimina
  6. Molt bonic, M. Roser, i com diu Novesflors, ben alliçonador! Saber-se apreciat o estimat pels altres és el millor antídot contra la baixa autoestima.
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És que hi ha infants que per alguna cosa no s'agraden i jo vaig voler que s'adonessin que la diferència té molt de valor, perquè ens fa únics i tens raó, ajuda a millorar l'autoestima!
      Petonets Anna.

      Elimina
  7. Que bello cuento y cuanta solidaridad hay en el.

    Seguramente los pequeños que lo escuchen o lean lo disfrutaran y encontraran en el una buena lección.

    Abrazos bonita.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues si, yo cada año lo cuento en una clase y a los niños les encanta que en el cole haya una maestra, "escritora", he, he...Felices ellos!
      Muchos besitos para ti, que eres linda por fuera y por dentro.

      Elimina
  8. "Pensa que l'important es tenir bons sentiments i ser solidària amb tothom".
    Una bella frase para un elevado deseo. Qué bonita es la solidaridad.

    Enhorabuena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Pitt...Siempre que escribo algun cuento me sale rebosando valores!

      Besitos para ti.

      Elimina
  9. Molt maco aquest conte, als petits els debia agradar molt les trifulgues de la granoteta i com els demès aprecien el que ella no veu.
    Una abraçada M. Roser.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si noia, sovint passa que no ens agradem i en volem assemblar a qui ens sembla que és millor, però a l'hora de la veritat, ja estem bé tal com ens ha tocat ser...
      Petonets, Anna.

      Elimina
  10. preciós el conte !!!! felicitats ....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Elfre, això només és un petit resum d'el llibre original que va guanyar el primer premi de contes infantils, als jocs florals de la vila de Nules, ja fa una pila d'anys...
      Petonets.

      Elimina
  11. Um conto com todos os bons ingredientes para a formação psicológica das crianças , muito lindo .

    desejo-lhe uma linda semana.
    beijos
    Joelma

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Joelma. Aquest és el resum del conte i sí, penso que
      ajuda als infants a acceptar-se tal com són, ja que a vegades tenen problemes d'autoestima...
      Que tingui també una setmana agradable.
      Molts petonets.

      Elimina
  12. Trobo que aquest és un conte per a totes les edats, Roser. La Kika era solidària d'una manera tan natural que ni se n'havia adonat ni pensava que ningú l'apreciés tant. La Victòria li demostra que no és així i... amigues per sempre!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això és molt important, Teresa, ser humil i no presumir de les teves virtuts, millor que les apreciïn els altres...
      Segur que al final s'adonarà que és la millor manera de ser feliç.

      Petonets, guapa.

      Elimina
  13. En la sençillesa està la veritable comprenssió del Amor.



    Petonets bonica.
    Gràcies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Completament d'acord amics, ser senzill, solidari i donar amor pels descosits!!!
      Petonets, Olga i Carles.

      Elimina
  14. Costa imaginar-se una granoteta pel roja, però pel dibuix veig que és molt maca. I si és tan bona i empàtica no m'estranya que la facin reina de la primavera.
    Bonic conte, M. Roser!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Glòria, estic contenta de tornar-te a veure pels camins virtuals...Doncs si que és bonica la KiKa, però sovint passa que hi ha qui no s'agrada i voldria ser igual que algú altre que li sembla que fa més patxoca...
      Petonets dolços.

      Elimina
  15. Gràcies a tu per passar pel meu blog...
    Que tinguis una bona setmana!

    ResponElimina
  16. Tierno y didáctico cuento!
    Nada mejor que fomentar la amistad entre los seres.
    Victoria sabe mucho de eso...de ahí su nombre!
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias por tus palabras, Adriana... Seria fantástico que todos fuéramos amigos a pesar de nuestras diferencias y estuviéramos de acuerdo con la apariencia que nos ha tocado en suerte...

      Muchos besitos.

      Elimina
  17. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    ResponElimina