Subscribe:

diumenge, 18 de juny del 2017

Esplugues ha florit!

No fa molts anys que els "espluguins" posem flors al carrer, però darrerament per les festes de primavera, hi ha aquest bell espectacle, sense pretensions, però que alegra als vianants que hi van a fer un tomb. Al costat d'alguns ornaments florals hi podem llegir un poema, en aquest cas, un de la Joana Raspall, que parla de papallones i de flors...

Belles paraules
enfilades als pètals:
les flors somriuen.


 Belles ombrel·les
aixopluguen paraules.
Niu de poemes.


Sobre les lloses
tonalitats rosades;
ben arraulides.

M. Roser Algué Vendrells

22 comentaris:

  1. Poesia i flors, quina bella companyia es fan. Això sí que són "jocs florals"
    Els teus Haikus ho lliguen molt bé, tot plegat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. En aquest cas jo he fet les fotos (de vegades també me'n surt alguna de guapa)...Vaig mirar de fer les que després m'anirien bé per posar lletra a la cançó de la primavera!
      Bona tarda, Xavier.

      Elimina
  2. Flores quanto mais simples mais exuberantes, elas por si só já são poesia que preenche a alma de perfuma a inspiração, eu amo as margaridas são minhas flores preferidas.
    Desejo-lhe uma florida semana.
    beijos no coração.
    Joelma

    ResponElimina
    Respostes
    1. Passejar pels carrers i observar les flors, és tot un plaer i una bona inspiració per a fer algun poema, que les acompanyi!
      A mi també m'agraden les humils margarides, "m'estima, no m'estima"...
      Que el teu dia a dia sigui ple de flors, perfums i colors1
      Petonets, Joelma.

      Elimina
  3. Oh, és molt bonic el que ens ensenyes! Teniu molt bon gust els espluguins.
    Els haikus també són preciosos. M'agraden molt.
    Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El meu mèrit ha estat escollir les fotos de les flors que m'han semblat més inspiradores per acompanyar-les amb uns quants versos, que he procurat que no desentonessin...
      Petonets Glòria.

      Elimina
  4. Decorar el nostre entorn és cosa fàcil, però ens hi hem de posar que sol no es fa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Home, Joan, fàcil, fàcil...Sobretot has de tenir creativitat i de vegades n'anem una mica curs! Un cop tens una idea brillant, en aquest cas floral, aleshores si que ja només és cosa de paciència.
      Bon vespre, Joan.

      Elimina
  5. Ja veig que us esteu muntant un temps de flors a la baixllobregatina!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sempre és bonic posar a la motxilla, en aquest cas al carrer, una mica de creativitat floral, ens alegra la vida que sovint ens convé...
      Bon vespre, XeXu.

      Elimina
  6. que boniques les flors i els poemes ...Visca Esplugues!

    ResponElimina
  7. Visca, visca...Encara que no sigui el meu poble és on ara visc i mi trobo molt bé. És el lloc on he estat més anys i és que he viscut a set pobles.
    M'alegro que t'hagin agradat les flors i els poemes.
    Petonets, Elfre.

    ResponElimina
  8. Molt boniques les flors al teu poble, queda molt "mudat".

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, amb aquesta calor les flors sembla que refresquen una mica l'ambient, almenys ens o imaginem...M'ha agradat que hagis fet servir la paraula "mudat", que és de les que estan en perill d'extinció...
      Petonets.

      Elimina
  9. ¡Hola, Mª Roser!!!

    Nos dejas un bellísimo post, son muy lindas las flores y los versos me encantan.

    Bonita tradición esa de poner flores en la calle, dará gusto pasear por ahí contemplar la belleza de las flores y respirar su aroma.

    Ha sido y es siempre un placer pasar por esta tu casa.
    Te dejo un abrazo grandote mi gratitud y estima.
    Feliz verano.

    Hasta septiembre si Dios quiere.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Marina!
      Con estos calores las flores además de embellecer, dan sensación de frescor. Pienso quees una bonita manera de poder pasear por las calles teniendo a mano un poco de naturaleza...

      También yo me siento a gusto visitando tu casita virtual!

      Muchos besitos y que tengas un verano lleno de momentos felices y "fresquitos".


      Elimina
  10. Quina gran idea aquesta de les flors, M. Roser! Quan hi vivien els meus oncles no feia tant de goig! Les fotos són molt boniques; em queda amb la dels paraigües. I els teus haikus els fan molt bona companyia!
    Una abraçada, bonica!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em sembla que no fa gaires anys que ho fan, com a mínim que jo recordi...Aquesta vegada presumeixo de fotos meves i tens raó la del paraigües és molt original. A més això de posar-hi poemes al costat fa que s'ajuntin natura i cultura...
      Petonets, Montse.

      Elimina
  11. Flors i paraules quina combinació més encertada. Precioses les imatges i guapos els haikus que tan bé i combinen.
    Una abraçada M. Roser

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Anna, jo havia vist carrers amb flors, però això d'acompanyar-les amb poemes trobo que fa molt bonic...De les fotos que vaig fer he triat aquestes perquè em va ser fàcil fer els haikus...
      Petonets, Anna.

      Elimina
  12. Quin goig passejar pels carrers i trobar flors i poemes!!
    Precioses fotos i haikus. M'agrada molt la primera.
    M'acomiade fins que passe la calor.
    Bon estiu a tots!
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Mari, si que feia bonic passejar-se pels carrers amb flors i poemes...El proper post també serà el darrer que el blog també vol fer vacances!
      Que tinguis un bon estiu, si pot ser fresquet.
      Petonets, Mari.

      Elimina