Subscribe:

dissabte, 21 de juny del 2014

Solstici d'estiu


La lluna plena des de la meva finestra.

Dues amigues
es miren i somriuen.
o potser parlen ...
La lluna i l'estelada,
companyes de llibertats.

L'estelada del meu balcó,  parla amb la mateixa lluna,
que ara es veu com un petit estel.

Seguint la lluna
s'ha perdut una estrella.
La tinc a casa.

Es molt curiós que la mateixa lluna, fent la foto gairebé des del mateix lloc, a la primera es veu força guapa, amb els arbres que l'acompanyen i algun llumet del poble, en canvi a la segona, només es veu un puntet, com si fos un petit estel( una, que no és gaire experta)... Bon solstici i bona revetlla a tothom i felicitats als Joans i Joanes. Vigileu amb els petards!!!


M. Roser Algué Vendrells


40 comentaris:


  1. M'agrada el diàleg entre l'estel de la bandera i la lluna, lluny enllà... Ets una poeta!

    Abraçades, des de El Far!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una poeta d'estar per casa, Jordi...De fet la lluna i l'estelada són símbols de llibertat!
      Em van explicar això de la lluna que no es veu igual i no vaig entendre gran cosa.
      Petonets, van camí del Far.

      Elimina
  2. Dues amigues molt guapes.... El diàleg deu ser preciós!

    Bona nit, Roseret...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que si Carme, la llàstima és que no el sabem desxifrar, però ens els podem imaginar...
      Carme, m'has recordat quan els nens em deien Rosereta!
      Que tinguis un bon dia.

      Elimina
  3. Jo també en tinc una d'aquestes estrelles. Potser a l'estrella li sembla que demana la lluna en un cove.

    (La diferència de llum en les dues llunes podria ser degut al cop de flash de la segona. Automàticament la càmera tanca el diafragma: Bé no sé si les càmeres digitals tenen diafragma, però algun element equivalent hi deu haver)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que no es desanimi la teva estrella, que la lluna potser la podrà abastar amb les mans...
      Alguna cosa així em van explicar, però si les dues estan fetes amb flaix...Jo enfocar, clicar i poca cosa més i aleshores com surtin, ja depèn de la sort!
      Bon diumenge, Xavier.

      Elimina
  4. Molt delicada, com sempre. Bon estiu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Novesflors, tu que mires el meu blog amb bons ulls...
      Bon estiu també per a tu.

      Elimina
  5. Bona revetlla, Roser !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Igualment Artur...Vigila amb la coca que engreixa, amb el cava que "empitufa", amb els petards que et poden petar al nas, amb la nit més curta, però més màgica!!!

      Elimina
  6. bona revetlla M Roser! m'ha agradat l'estel i l'estelada amb la lluna

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies noieta, i que sigui per tu una nit de somni...
      Jo que les volia posar juntetes a la mateixa foto, però la lluna ha volgut més protagonisme, bé potser avui li toca!!!

      Elimina
  7. I jo creguda que l'estiu començava al dia 23!
    Encara que no siguis una experta en fotografia les dos t'han quedat molt maques i són prou eloqüents.
    Un post molt oportú, ben trobat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai noia, que vas dos dies endarrerida, no pot pas ser això...Sí, bé han quedat, però jo volia que la lluna es veies gran al costat de l'estelada, a la mateixa foto, mecatxis!
      Acabo de llegir el post de l'Eva, una autèntica passada, jo l'hi he comentat que, per què no feia una novel·la amb aquest títol tan escaient, aprofitant aquest argument tan engrescador...
      Que tinguis un bon dia, Glòria.

      Elimina
  8. Molt bon estiu, M. Roser, i si celebres la revetlla de Sant Joan, que t'ho passis d'allò més bé! A mi m'agraden totes les fotos que has penjat, cadascuna des del seu punt de vista. És maco l'estiu, el cel de l'estiu, l'energia de l'estiu!
    Una gran abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs mira noia, jo no la celebro i això que molt a prop de casa tinc una foguera, però a mi els petards m'esveren una mica, no saps mai de quin canto et vindran...
      Si que és maco l'estiu, sobretot perquè pots anar ben lleuger de roba...I a les nits pots estar a la fresca!
      Jo volia que en una foto es veies l'estelada i la lluna plena ben grossa, però no hi va haver manera, per això n'he et dues, que hi farem...
      Que tinguis també un bon estiu Montse, que sembla que comença fresquet, com acabarà, ja ho veurem.
      Petonets.

      Elimina
  9. La teva estelada no està sola: té la lluna i té milers d'altres estelades que li fan companyia. Bona revetlla i bon Sant Joan! Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. També tens raó, la lluna li fa companyia, però les altres estelades deuen estar una mica lluny, perquè aquí a la vora, se'n veuen ben poques, però jo la tinc a la vista de tothom, a veure si algú més s'anima..
      Petonets i bon revetlla també per a tu.

      Elimina
  10. D'aquest diàleg n'han de sortir grans conclusions, que segueixin parlant, que tots en podrem aprendre molt.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que deuen parlar de com arreglar aquest món que està fet un desastre...Tan de bo trobin la solució a molts dels nostres problemes, que nosaltres ja la posarem en pràctica...
      Petonets i bona revetlla Xexu.

      Elimina
  11. ¡Hola, Roser!!!

    Caramba que foto mas linda le has hecho a la luna, t quedó bien guapa. La luna fuente de inspiración de tantos poetas. Ami me gusta contemplarla en noches de verano cuando se ve clarita en el cielo estrellado.

    Ha sido un placer. Te dejo mi gratitud y mi estima. Un abrazo y se muy muy feliz.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Hola guapa!
      La verdad és que la luna és muy fotogénica, y esta noche se atusó bien su billante cabellera, para salir bien favorecida...Yo pretendia que saliera igual de guapa con l'estelada y solo vemos un puntito de luz...Se nota que yo de fotos, mas bien poco...

      Un beso grande como esta luna y que el verano que nos saluda, te sea muy favorable, Marina.

      Elimina
  12. Bona revetlla, i que segueixin parlant tots els astres allà dalt amb la teva estelada, i després ens ho expliques!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona revetlla per a tota la família, Gemma...Intentaré escoltar bé a veure si en trec l'entrellat, però jo diria que parlen de llibertats somniades!
      Petonets.

      Elimina
  13. Doncs ha de ser un diàleg ben bonic, jo de tu estaria atenta per si de cas arriba el que es diuen, que segur ens vindria molt bé.

    Bona revetlla, nina!
    Aferradetes i somriures ☺

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs mira sí , enganxaré un micro a l'estelada i així m'assabentaré del seu diàleg amb la lluna, podrem fer-ne un bon us de les coses tan interessants que deuen dir...Ja us ho faré saber!
      Petonets i bon dia de Sant Joan:)

      Elimina
  14. La lluna i l'estelada mirant-se o fent-se confidències en la nit del solstici d'estiu. Qui les pogues escoltar!!!
    Bona revetlla M. Roser

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que la seva conversa deu ser màgica, com la nit, Afinarem bé l'oìda!
      Petonets Anna i bon dia de Sant Joan.

      Elimina
  15. Bones fotos, M. Roser. Diàleg a cau d’orella en una nit de foc i llum. Abraçades d’anada amb esvoletecs blaus.



    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Papallona, és un goig tornar a sentir els teus esvoletecs; compte amb les fogueres...
      Ai, si poguéssim sentir la conversa d'aquestes dues amigues! Segur que és màgica com la nit.
      Petonets de tornada i bon estiu.

      Elimina
  16. Bonitas fotos de la reyna que ilumina nuestras noches, con sus rayos plateados con firmeza y dignidad aleja la oscuridad.

    Un beso y abrazo mi querida amiga.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi me gustan mucho las noches de luna llena, todo parece mágico...Y si habla con las estrellas sus palabras deben ser como un poema!
      Besitos con brillos de luna, linda amiga.













      Elimina
  17. Catxis Roser! Aquesta lluna que et fa el salt... Ara s'apropa, ara s'allunya, i potser et farà l'ullet i tot, mira que et dic. Si la lluna és juganera, aprofita!!!!
    Abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La culpa no és pas de la lluna, sinó de la Roser, que no és experta en fotografia...I mira que en vaig fer, però no hi va haver manera. Potser sí que tenia ganes de jugar i si em fa l'ullet jo que li torno, que també sóc juganera!!!
      Petonets, brillants com la lluna.

      Elimina
  18. A beleza do céu e seus enigmas encantam a humanidade através do tempo, o brilho das estrelas e da lua inspiram os apaixonados,os poetas, artistas e loucos, e quão bom é ser um pouco disso rsss
    Bom estar de volta minha querida, agora pretendo manter a continuidade do blog, e fazer sempre essas visitas que enchem meu coração de alegria, sinta meu carinho e um abraço de coração.
    Beijos
    Joelma

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una nit de lluna plena o un cel ple d'estrelles...Les dues coses són inspiradores.
      De vegades cal fer una petita parada per recuperar energies, jo segurament també descansaré uns dies, cap a l'agost...
      Estic encantada de poder tornar a gaudir de les teves boniques creacions i de la teva agradable companyia.
      Petons, amiga Joelma.

      Elimina
  19. La lluna sempre fascina, és màgica...i aquest diàleg que no s'aturi!, que hi ha camí a recórrer.

    Bon estiu Roser!

    Petonets,

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si que ho és de màgica la lluna, i la meva estelada li deu agradar, perquè veig que sovint s'atura a parlar amb ella...M'encantaria escoltar les seves converses, segur que parlen de llibertats...

      Bon estiu per a tu també, Audrey.

      Petonets.

      Elimina
  20. Hola M.Roser.
    Encare que te la comento amb retard m´encanta.
    Bona nit i bon hora, que demà comença el mes de Juliol.Petonets, Montserrat

    ResponElimina
    Respostes
    1. No et preocupis, els posts són com els Sants, que tots tenen vuitada...
      Un mes de juliol, que fins ara sembla el mes de maig...després la calor vindrà de cop!
      Petonets Montserrat.

      Elimina