Subscribe:

dimecres, 1 de maig del 2019

AVENTURES D'UN ESTIU A CANTÀBRIA


Avui us explicaré una de les meves " famoses" aventures de l'antigor...

Un juliol de temps era temps, vaig agafar el cotxe, bé, en realitat ell em va portar a mi i me'n vaig anar jo soleta, cap a Palència, gairebé tocant a Cantàbria, (un miler de Km pel cap baix) a passar una setmana al parador nacional de Cervera de Pisuerga, que ara ja no hi és. Estava dins del parc Natural de Ruesga. Era un gran edifici bastant luxós, però antic, on anava a concentrar-se la selecció espanyola de futbol (ves per on). Pel fet de ser funcionària em feien un bon descompte, sinó ni pensaments. 

Recordo que vaig fer estada en una suite de somni i al vespre, des del balcó,es veia un tall de lluna que es reflectia a les aigües de l'embassament de Requejada que pertany al riu Carrión (afluent del Pisuerga) rodejat de muntanyes, talment com gegants en la foscor de la nit. Un gran collaret de cuques de llum, adornaven el quadre nocturn. Eren els fanals d'un càmping, que ben segur de dia si devien socarrimar, ja què no hi havia ni una ombra. Com us podeu imaginar jo al·lucinava amb tanta bellesa! També vaig gaudir molt del viatge, tot era nou per a mi i em parava a cada lloc que em cridava l'atenció.

L'endemà , vaig pensar anar d'excursió fins el naixement del Pisuerga. Al poble feien excursions amb guia, però, ai las, com que era un dia de cada dia no hi havia ningú més que jo. Vaig pensar que no em podia quedar sense anar-hi i li vaig dir al guia que li pagaria com si fos un grup de quatre. Era un noi jove i ens ho vam passar molt bé, perquè a ell li agradava molt la natura i a mi ja sabeu que també i xino xano, vam arribar fins a "Las Cuevas del Cobre"( Fuentes Carrionas)un lloc molt bucòlic on neix el riu. No sé quantes hores vam caminar, però va ser una excursió preciosa.

Al matí següent plovia a bots i barrals i pensava que no podria fer cap sortida, però finalment va parar de ploure i va aparèixer un fantàstic Arc de Sant Martí sobre la vall. Em vaig dirigir cap a Cantàbria, on volia visitar alguns llocs d'interès, però no hi havia manera de trobar la carretera, doncs a mi em costa d'orientar-me. Quan vaig trobar el rètol que buscava, com que era molt a prop, vaig fer una maniobra no massa correcta per tombar a la dreta i com que el terra estava molt mullat, un cotxe que anava més ràpid i més a prop del que calia, no va tenir temps de frenar i em va envestir de ple. Em va trencar el vidre del darrera i la porta va quedar arrossegant- se per terra. Jo no em vaig fer res, però em va agafar un xoc nerviós i tremolava com una fulla . D'una casa va sortir una senyora amb un got d'un beuratge molt fosc i em va dir que em tranquil·litzaria. Jo no sé què era però tampoc es tractava de fer-li un lleig, tot i que no em va servir de gran cosa. Un senyor em va ajudar a fer el "parte", doncs jo no mi veia pas en cor...Després amb un filferro em va subjectar la porta...

Quan vaig anar a dinar, els amos que van veure el vidre trencat, em van dir" no se preocupe que nosotros le pondremos un plàstico por si llueve, para que no se moje"...A mi gairebé em va fer vergonya veure el pare la mare i la filla, intentant arreglar el desperfecte, proveïts d'un rotllo de plàstic, celo i estisores. Per descomptat que jo els ho vaig agrair molt i a més dóna gust de veure que pel món, sempre et trobes bona gent que t'ajuden i això et reconcilia amb la humanitat, sort, perquè després, em va tocar conduir un bon tros sota la pluja.

Aleshores vaig anar a Santillana del Mar, a Sant Vicente de la Barquera, a veure el Capricho de Jumilla( de Gaudí) i a Reinosa, molt a prop del naixement del riu Ebre. Ho vaig trobar tot molt bonic, malgrat jo estava feta una coca. En arribar al poble cap al vespre, vaig portar el cotxe a un taller perquè em subjectessin la porta d'una manera segura. Ells van trucar a l'assegurança i me'n vaig endu una bon "bronca", perquè em van dir que en aquelles condicions, no havia d'haver agafat al cotxe ( ja us podeu imaginar com em devien veure) perquè podia haver tingut un accident greu. Però és clar, jo vaig continuar l'excursió, perquè no havia fet tants quilòmetres perquè em tornessin a casa( ells mi haurien dut.) sense haver vist res i aquells paisatges eren tant preciosos amb els prats verds, amb tot de vaques pasturant... Els prats arribaven fins el mar d'un color grisos, no tan blau com el nostre.

Després vaig anar fent caminades a peu perquè el cotxe era al taller. Fins el dia de tornar, que si el viatge d'anada va ser fantàstic, el de tornada gairebé es va convertir en una mena de malson, per culpa del xoc nerviós que encara duia a sobre i malgrat que vaig fer alguna parada per visitar coses que m'havia deixat a l'anada ( volia aprofitar el viatge) jo, que no sóc de corre gaire amb el cotxe, aquell dia vaig batre tots els meus rècords...Quan travessava els Monnegros , que ja era negra nit, semblava una Fitipaldi, com que no passava ni una ànima i jo només pensava en arribar a casa com més aviat millor... Malgrat tot, tinc molt bon record del viatge... 

Aquí us deixo algunes fotos que vaig fer, d'aquelles de revelar el carret...

Típica foto del Nord amb el Cantàbric gris, perquè el cel també ho és i els prats d'herba verda que arriben fins la platja, aquí no n'hi ha cap, però veure les vaques pasturant ran de mar, és tota una delícia! Això era a San Vicente de la Barquera.
Embassament prop del neixement de l'Ebre, ( Rinosa)on no vaig poder anar perquè no volia arribar a l'allotjament de negra nit.

Casa típica de l'indret de Reinosa, on neix l'Ebre.

Muntanya amunt, camí del naixement del Pisuerga.

"Las cuevas del Cobre", (Fuentes Carrionas) on neix el riu.

 I dins de la cova podem admirar aquesta petita font, el naixement del riu Pisuerga.

Aquest paisatge espectacular amb Arc de Sant Martí inclòs, el veia des de la meva "suite"...

Sant Salvador de Cantamud. Aguilar de Campoo.

Carrer típic d'un poblet d'aquells indrets.
M. Roser Algué Vendrells

27 comentaris:

  1. Uns indrets molt macos ! Va valdre la pena fer un gest de rebel·lia i quedar-se a fer les excursions que volies, tot un encert ! Nomes t'ha faltat posar la foto del cotxe i ja ho teníem tot ! Hehehe
    Bona tarda !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ves per on, no se'm va acudir, potser perquè el vaig veure fet una pena, aleshores tenia un Citroen AX de color blanc i suposo que amb el què menys vaig pensar va ser en fer-li una foto... Malgrat tot va ser una bona aventura, tot i que vaig estar una setmana a refer-me de l'ensurt.
      Bon vespre, Artur.

      Elimina
  2. Un viatge accidentat, però que vas saber aprofitar fins a l'últim segon.

    ResponElimina
  3. Doncs si que ho va ser, però jo no vaig tirar la tovallola, després de fer mil km... De tant en tant m'he n'havia passat alguna, però per anar tantes vegades sola per aquests monts de Déu, no em puc pas queixar, que encara vaig estar bastant de sort...
    Bon vespre, Carme.

    ResponElimina
  4. Els records bons superen els accidentats.
    Per les fotografies es veu que malgrat l'anècdota de la trompada que et van fer al cotxe, vas aprofitar bé el viatge.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per cert M. Roser. Hi ha un post teu sense títol que m'apareix al llstat de lectura. Un que comença així: * Poesia a la Vilella Alta* *Durant una estada a la comarca del Priorat , visitant un dels seus bonics pobles, em va sorprendre que al costat del rètol de cada carrer i havia un petit poema que feia referència a alguna cosa especial que hi tenia relació..."
      Quan intento entrar-hi apareix aquest avís:
      La pàgina que cercàveu en aquest blog no existeix.

      Elimina
    2. Sort n'hi ha Xavier, perquè sinó no m'hagués mogut de casa i jo vaig continuar fent de Fitipaldi per les carreteres i de cabreta per les muntanyes, malgrat l'ensurt, que les dones som molt valentes, he, he...

      Saps què em va passar que anava fent probes i no sé com se'm va quedar la foto publicada i després no vaig poder eliminar-la, sortirà el post més endavant que és molt bonic. Gràcies per fixar-t'hi.

      Bona tarda, Xavier.

      Elimina
  5. M'ha fet gràcia tornar a llegir el teu incident per Cantabria...Fa pocs dies ho havia llegit en el teu llibre "Jo et donaré ales", quan li explicaves al Dani, però aquí ho has ampliat i has afegit les fotografies i així m'he fet més la idea de la teva aventura...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai sí noia, jo li explicava les meves aventures i això li encantava...És que era més normal explicar-ho més complert al post, que en una carta i les fotos , jo les hi enviava!

      Petonets Montse.

      Elimina
  6. Ets una dona molt valenta i decidida.
    Les imatges del viatge són precioses.I tot i haver patit un accident, no vares perdre l'humor ni vares llençar la tovallola.
    Bona nit Roser!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es que sempre he estat molt independent jo i el cotxe m'ha permès fer coses que sense, no hauria pogut fer...Si vols que t'ho digui, la processó anava per dins, però jo vaig pensar que no havia fet tants Km, per rendir-me i tornar cap a casa, tot i que vaig haver de fer un bon esforç...
      Petonets, Marta.

      Elimina
  7. Caram M. Roser, tu també ets un àlbum de fotografies vivent... Quines peripècies. Però ets valenta, decidida, tossuda, i vas endavant perquè finalment arribes a bon port encara que siguin Monegros en negra nit, que ja és foscor...
    Una abraçada i bona nit tinguis, ben acotxada entre els teus records.

    ResponElimina
  8. Moltes gràcies, m'agrada això de ser un àlbum de fotos vivent...Si m'hagués seguit algun "paparazzi", segur que hagués fet un bon reportatge, he, he.
    Jo sempre he estat molt independent i m'ha agradat anar al meu aire i normalment me'n sortia bastant bé, malgrat la foscor dels Monegros...I no et pensis, aquí no era cap joveneta, devia tenir uns cinquanta anys!
    Dons si, els bons records sempre m'acompanyen, els que no ho són els faig fora.
    Bona nit, Olga.

    ResponElimina
  9. Ostres, quines aventures, M. Roser! Ets una dona molt valenta! Tota aquesta zona de Cantàbria m'han explicat que és magnífica, tot i que no hi he estat mai. I les fotos són també precioses! Gràcies per fer-nos viatjar una miqueta amb tu a través del teu post!

    ResponElimina
  10. Doncs si noia, semblo una "Indiana Jons" femenina, he, he...
    És veritat, és una zona fantàstica i vaig fer moltes fotos amb aquelles màquines del carret, que ara ja no se'n veuen.
    M'hagués agradat haver-ne fet uns quants més de viatgets d'aquests, però no sempre les circumstàncies són favorables!
    Petonets, Montse.

    ResponElimina
  11. Una bona aventura M. Roser, per sort no vas pendre mal, apart de l'ensurt, i vas poder continuar les visites per aquests bonics llocs. També et trobes amb la bona gent que t'ajuda amb aquests "arreglos" cassolans, que abans aren força corrents, jo també n'havia portat.
    Ah, les fotografies precioses.... Una abraçada!

    ResponElimina
  12. La Roser no escarmenta mai...Doncs si noia quan et trobes amb persones que t'ajuden tan desinteressadament, et reconcilies amb l'espècie humana.
    Doncs sí les fotos em van quedar força bé, encara que sebla que vagi una mica de sobrada, he, he...i en vaig fer moltes!
    Petonets, Anna.

    ResponElimina
  13. Ui, et vaig deixar un comentari l'altre dia i no s'ha publicat. Es veu que no ho vaig fer bé, aventurera!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. De tant en tant també em passa a mi...
      I què seria la vida sense una mica d'aventures? he, he...Hauríem de dir posa una aventura a la teva vida!!!
      Petonets

      Elimina
  14. Que hermosura!
    Gracias por compartir tan lindo itinerario, te aseguro que me has hecho viajar a través de tus imágenes.
    Un abrazo estimada amiga.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Adriana, me alegro que me hayas acompañado en mi ruta turística...Ya ves, yo casi siempre he viajado sola, normalmente para mi, tiene muchas ventajas, porquè si he tenido algun problema, siempre encontré gente guapa, dispuesta a ayudar...
      Muchos besitos, Adriana.

      Elimina
  15. ¡Hola, Mª Roser!

    Veo que has hecho un preciso viaje por Cantabria, que belleza esos pueblos antiguos tan bien conservados por sus habitantes.
    Las fotos hablan por sí solas, a parte que yo también estuve por aquellos lares hace ocho años y me parecieron mágicos.

    Me alegra que hayas hecho ese viaje felicidades por ello, si estuviéramos más cerca volvería allí contigo.
    Fue un placer pasar por esta tu casa y recordar y recordar otros tiempos.
    Te dejo mi inmensa gratitud y estima.
    Un abrazo grande, Roser. Y se muy, muy feliz.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Marina!

      Veo que yo estuve antes que tu, de esto harà unos veinte años...Realmente todo el Norte és precioso; lo que más
      me llamó la atención fue ver las vacas paciendo al lado del mar, increible y los pueblos preciosos, distintos de todos los que habia visto antes...
      Seguro que las dos nos lo pasaríamos muy bien, yendo al nacimiento del Pisuerga! Y es que a mi me encanta recordar tiempos pasados.

      Mis deseos de felicidad también para ti, con todo mi cariño.
      Muchos besitos.

      Elimina
  16. Doncs sí que són imatges de fotògraf professional! Precioses! Va valer la pena, M. Roser!
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si que va valer la pena, a més aleshores era més jove i arrambava amb tot...Jo sempre he tingut fama de ser un desastre fent fotos, però es veu que aquesta vegada mi vaig esforçar més del normal, segurament perquè ja que havia fet un viatge llarg...

      Petonets, Maijo.

      Elimina
  17. Precioses imàtges.
    Un viatge segur inovidable.
    Tot aquell paissatge és sempre una maravella.

    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si que va ser un viatge inolvidable, malgrat l'ensurt del cotxe...Però per tots els paisatges tan bonics que vaig veur, va valer la pena!

      Petonets Olga i Carles.

      Elimina