Subscribe:

dissabte, 18 d’abril del 2015

ROSES  LITERÀRIES

Al vell mig de la primavera, com cada any, arriba Sant Jordi i ens retrobem amb els llibres, les roses, els poemes, els enamorats...
I quina contradicció, continuem celebrant el dia del llibre, quan es diu que cada vegada es llegeix menys ! És clar que això són punts de vista i jo no hi estic massa d’acord. Sí, ja sé que hem passat del món del llapis i el paper, al dels ordinadors i el “ciberespai”, però ...

Diuen que ara ,els nens i nenes, naveguen per les autopistes virtuals i s’obliden dels llibres... Però no us heu fixat mai en les cares d’alguns infants, que resten embadalits escoltant o llegint contes? Contes que els parlen de fades bones, de pirates aguerrits, d’extraterrestres amb antenes, de bruixes avorrides, de bruixots com els de Harry Potter...
Penseu que els llibres els permeten navegar, en aquest cas, per les autopistes de la imaginació i la fantasia.

Si, malgrat tot, no ho veieu clar, potser que posem fil a l’agulla i comencem, entre tots, la nostra tasca engrescadora, ja que crec que les dues coses són ben compatibles.
Jo, a cada infant que comencés l’escola, li regalaria un llibre en blanc que portés per títol “La rosa de cent fulles”. Cada fulla d’aquesta rosa metafòrica, seria un full on podrien plasmar els sentiments que els provoqués qualsevol lectura amb la qual hagin gaudit. Potser, fins i tot, amb el temps, arribarien a tenir un petit pom d’aquestes roses, i és possible que els agradés compartir la seva sensibilitat amb els altres.


Roses de cent fulles. Blog Torrecabota, turisme i paisatge.

Un desig per a tothom: que us regalin moltes roses oloroses i literàries, perquè això voldrà dir que hi ha persones que us estimen. 


        QUE TINGUEU UN BON SANT JORDI

Aquest escrit, va sortir el dia de Sant Jordi del 2008 a la revista, "El Pont D'esplugues.

M. Roser Algué Vendrells      


54 comentaris:


  1. Mentre hi hagi fam d'històries sempre hi haurà qui voldrà escoltar o llegir un bon relat. Qui sap els nous formats que ens esperen en un futur. De totes maneres, confio que aquest any et regalin moltes roses de les clàssiques!

    Abraçada, des de El Far.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó Jordi sempre és agradable llegir, pel contingut i també perquè els llibres són molt màgics...Aquest any a l'a paradeta de l'escola n'hi haurà un fotimer i sempre es venen, la majoria.
      Ai sí, m'encantaria, que a mi m'agraden molt les flors i si són roses...

      Petonets de felicitació cap el teu Far i que tinguis un meravellós Sant Jordi.

      Elimina
  2. Que no ens falti una rosa i un llibre per Sant Jordi. I una veu amiga ens acompanyi.
    Bon cap de setmana, M. Roser.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi em fa molta il·lusió que em regalin roses, trobo que és una delicadesa...Aquest any em sembla que els llibres seran pels meus nebots, que jo encara en tinc molts per llegir...
      Petonets i bon cap de setmana també per a tu.

      Elimina
  3. Tots els nens i nenes que conec, de les meves amistats, queden embadalits quan els llegeixes un conte, s'hi enganxen un munt, i al final se'l saben de memòria, però el rellegeixen igualment. És una passada. Només falta que aquest amor pels llibres es perllongui en el temps donant-los bon exemple. Els llibres no estan morts, jo ara llegeixo més que mai!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai XeXu, m'ha desaparegut el meu comentari!
      Jo també conec molts infants lectors i és veritat que si els agrada un llibre, sovint se'l rellegeixen i ni ha de tan bonics , que fins i tot m'agrada llegir-los a mi...
      No pateixis, ho he fet expressament...Espero que em surti bé. Moltes gràcies!

      Elimina
  4. Per cert, que no ens deixaves comentar el post anterior, volia desitjar-te sort en la presentació del llibre!

    ResponElimina
  5. llegir, és un dels millors aliments per l'esperit.
    obre la ment, estimula la imaginació, t'introdueix en mons diversos..., i moltes coses més, apart de gaudir de l'oci d'una manera que enganxa completament !!!!

    els llibres no moriran !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic d'acord, sempre seran un petit tresor, i pots conèixer i anar-hi amb la imaginació, molts llocs que d'altra manera no coneixeries mai i jo trenco la llança de Sant Jordi, a favor dels llibres de paper...

      Petonets, Mercè.

      Elimina
  6. Molta sort per a tu Roser.
    Amb el teu post ens regales uns quants pètals del teu nom.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Xavier. Amb una rosa de cent fulles hi ha pètals per tothom...
      L'altre dia a l'escola, va venir una il·lustradora , va dibuixar un camp de roselles i va preguntar a la mainada si les coneixien...Va ser molt divertit, perquè tots es van girar cap a mi i la noia va quedar sorpresa ... Els vaig haver de dir que jo era un roser de roses però no roselles!!!
      Petonets i ja us en faré cinc cèntims.

      Elimina
  7. M'agraden els llibres de cent fulles en blanc, per omplir-los de poemes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tu segur que els ompliries ràpidament i seria molt agradable de llegir...
      Bon vespre Helena.

      Elimina
  8. El que tenen de bo els llibres és que el món que ens conten ens l'hem d'imaginar nosaltres. Seria bo que els nens ho compatibilitzaren amb altres possibilitats.
    Que tingues un bon Sant Jordi.

    ResponElimina
  9. Tens tota la raó i aleshores els idealitzem, potser si visquéssim de veritat aquests mons, no els trobaríem tan màgics...Si vols que t'ho digui, penso que no hi ha cap necessitat que els nens comptin els llibres llegits, l'important és que en gaudeixin...Jo només hi he posat un bri de poesia!
    Igualment t'ho desitjo a tu, i que et regalin moltes roses.
    Petonets.

    ResponElimina
  10. Una Rosa!!!!
    Un LLibre!!!
    Una Abraçada!!!
    Un Petó!!!
    Celebrar Sant Jordi es dia d'Amor i Pau

    Gràcies.
    Que siguis Feliç!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'ha arribat la rosa, el llibre, l'abraçada i el petó, moltes gràcies i el mateix regal us l'envio a vosaltres..Procuraré que sigui un dia especial.

      Gràcies a vosaltres i que la felicitat sigui compartida!!!
      petonets.

      Elimina
  11. Quina idea engrescadora! Aquesta rosa de les cent fulles podria ser l'inici d'una afició a la literatura en molts nens...i no tan nens!
    Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai Glòria, m'ha semblat adient posar-hi una nota poètica...
      Moltes gràcies i petonets.

      Elimina
  12. un dia per compartir amor, literatura i sensacions de la nostre estimada pàtria que escampa aquesta costum a altres indrets del planeta. Bon Sant Jordi

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tan de bo podéssim compartir aquest dia, amb totes les persones que estimen el nostre petit país...
      Bon dia de Sant Jordi també per a tu, Joan.

      Elimina
  13. m'encanta la teva idea del llibre en blanc!
    Jo, per la meva neboda, sóc la tieta que regala llibres (cada aniversari o reis... cau un o dos a més del regal que pertoqui) i la seva carona al veure el nou és el regal més preuat per a mi

    ResponElimina
    Respostes
    1. Caram noia, veig que coincidim, jo també sóc una d'aquestes tietes i és que tinc un renebot que és un devora -llibres( per sort)...Ja fa dies que els he comprat, perquè a l'escola tenim els que posarem a la paradeta!
      Petonets i bon Sant Jordi.

      Elimina
  14. bon escrit! potser si que els nenes i nenes frueixen amb els contes , els i les adolescents, amb excepcions, no llegeixen gaire espero que això canvii per a bé
    bon sant Jordi! i per molts anys de lectures!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que quan m'ho van demanar, volia ser una mica original...Suposo que si s'acostumen a llegir des de petits, després continuen...
      Bon Sant Jordi també per a tu i que sempre tinguis una bona lectura, que t'acompanyi!!!

      Elimina
  15. Llegim poc però encara s'aguanta. El problema és que molts adults llegeixen en castellà pq hi ha més mercat i, fins i tot, de vegades els llibres són més barats

    ResponElimina
    Respostes
    1. Penso que darrerament ,es llegeix més, potser perquè a les escoles i donem molta importància i de vegades els nens motiven els pares...
      Potser mentre llegeixin si ho fan en castellà, també ho faran en català.
      Bon Sant Jordi.

      Elimina
  16. Felicitats per l'escrit, Roser! Tota una declaració de principis d'amor a la lectura. Jo crec que es continua llegint, més que abans i tot. Si el format és llibre en paper, digital o el que sigui ja és un altre tema. A l'escola continuo llegint en veu alta als meus alumnes (11 i 12 anys) i els encanta. Després algun s'anima a llegir aquell llibre pel seu conte, i això sol ja és una satisfacció molt gran.
    Per cert, m'has donat una idea amb això del llibre de les cent fulles. Ja t'ho explicaré quan ho posi en pràctica.
    Una abraçada, Roser.
    Bona presentació i un preciós dia de Sant Jordi!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Volia dir "pel seu compte"… evidentment!

      Elimina
    2. "Evidentment"...
      Moltes gràcies August, jo també penso que es llegeix més que un quant temps enrere. Uf, el llibre digital, jo me'n vaig comprar un per fer la lletra més gran, però, on es posi el llibre de paper...
      A mi, les mestres de sisè, també m'ho diuen que els llegeixi algun text o alguna historia en veu alta i jo contenta!
      No sé si és una bona idea, però jo vaig intentar posar-hi una mica de poesia...
      Espero que vagi bé la presentació, que avui l'autor ja m'ha tret de polleguera, perquè està obsessionat amb tots els detalls, uf i em el què m'agrada a mi improvisar!
      Un bon Sant Jordi, també per a tu.
      Bon vespre.

      Elimina
  17. És una bona proposta això del llibre en blanc, Roser. Segur que augmentarien els lectors i també els lletraferits, ara que hi ha joves que afirmen sense cap vergonya que no han llegit un llibre en sa vida.
    Una rosa ben bonica per a tu, Roser (només faltaria amb aquest nom) i també un bon llibre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mira, Teresa, jo dono idees a veure si algú les fa seves...Darrerament es llegeix més, potser tota aquesta gent de la tele, encara ens farà guanyar lectors...
      A mi me'n toquen moltes, perquè un roser amb una sola rosa seria una mica trist...
      Roses i llibres també per a tu! .
      Petonets.

      Elimina
  18. Si, molt bona idea! Els nens també són com un full en blanc quan comencen l'escola, i m'encanten perquè poden aprendre a estimar moltes coses i ténen curiositat per tot. I molta imaginació!
    Bona sort amb el llibre Roser!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant que si, tan petitons absorbeixen tot allò que els fem observar, i sinó, també ho fan pel seu compte...Per això hem d'intentar inculcar-los sensibilitat...
      Ai, la necessitaré, moltes gràcies i bon Sant Jordi.

      Elimina
  19. Sant Jordi és fotut per a algú que, com jo, fa poc que està separat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó, però penso que també ho deu ser per qui no ha tingut mai parella...
      Compra una rosa i li regales a algú que estiguis segur que no en rebrà cap, serà bo per tots dos!
      Bon vespre.

      Elimina
  20. La imaginació s'ha de treballar en els petits, crec que és la millor eina per llegir. Si els mostrem la importància i el poder que té, segur que ben aviat s'animaran a devorar llibres.

    Que tinguis un bon Sant Jordi, ple de roses, llibres i bona companyia.
    Bessets de colors!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo a, ara ho estic vivint amb els meus nebodets petits, a la nena de cinc anys li encanten els contes i el nen de nou anys, és un menja-llibres...
      Un bon Sant Jordi per a tu també lluneta.
      Petonets amb olor de roses.

      Elimina
    2. Se m'ha escapat una "a"...

      Elimina
  21. Bonic escrit M. Roser, m'ha agradat això del llibre en blanc, on els nens pugin anar desenrotllant la seva imaginació.
    També penso que hi ha infants que comencen a llegir molt aviat i els agrada, però d'altres no llegiran mai; l'ambient de casa influeix força.
    Bon Sant Jordi.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Anna, si d'idees no en falten, l'important és que serveixin...
      També és veritat, no podem obligar els infants a llegir sinó els agrada, perquè cadascú és un món amb els seus propis gustos, però sempre els podem motivar, que per nosaltres no quedi...
      Molt bon Sant Jordi, també per a tu.

      Elimina
  22. Moltes roses, Roser.
    I molts de llibres, també per a tu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les gràcies són mútues...
      Ves per on, aquest dia, jo prefereixo roses...
      Que tinguis un bon dia de Sant Jordi, el teu Sant...Felicitats!

      Elimina
  23. Aquestes teves roses són les més oloroses i porten vestit d'infant curiós i alegre.
    Un bon i poètic Sant Jordi, M.Roser.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bonica aquesta descripció de les meves roses...A veure si ens donen moltes alegries...
      Teresa, que tinguis tu també un bon Sant Jordi, amb roses , llibres...

      Elimina
  24. Entre les roses i els llibres,
    volem ser lliures.
    *
    Un brillant sant Jordi també per a tu, Roser.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I ho serem Olga , ho serem, potser més tard del què voldríem, però ho serem...

      Que tinguis tu també un bon dia de Sant Jordi. Suposo que et deu tocar signar llibres, descansa la mà de tant en tant...

      Petonets.

      Elimina
  25. Bon Sant Jordi, M. Roser. Que tinguis una bona diada, amb flors i paraules. Abraçades d'anada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies papallona, em fa molta il·lusió tornar-te a trobar per aquests camins plens de roses virtuals...Ja sé que les papallones, els agraden molt aquestes flors!
      Un bon dia de Sant Jordi també per a tu.
      Petonets de tornada.

      Elimina
  26. És una gran idea aquesta que proposes del llibre de les 100 fulles. Jo crec que si als infants se'ls sap entusiasmar amb alguna idea prou bona, s'hi apunten de seguida.
    Passo amb retard, però espero que Sant Jordi hagi estat ben complaent amb tu.
    Una forta abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tots els Sants tenen vuitada, Montse...Penso que qualsevol idea que els proposis per motivar-los, primer te l'has de creure tu...Així és possible que si apuntin!
      Vaig tenir alguna sorpreseta, a veure si nen puc fer un post...
      Petonets Montse.

      Elimina
  27. Ai , volia dir, "en"...

    ResponElimina
  28. Dejo mi saludo con mi cariño a una hermosa dama, tan hermosa como las rosas de la imagen que compartes.

    Deseo te encuentres bien.

    Besos querida amiga.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias guapa...Me encanta que me compares con las rosas, pero sin espinas, suave, suave...

      Lo mismo te deseo a ti.
      Un beso grande con olor a rosas.

      Elimina