QUINA NEVADA!!!
Després de la inesperada nevada d'aquests dies, he mirat si tenia algun poema que parlés de la neu i n'he trobat un. Penso que ara és el moment de posar-lo al blog.
Després de la inesperada nevada d'aquests dies, he mirat si tenia algun poema que parlés de la neu i n'he trobat un. Penso que ara és el moment de posar-lo al blog.
Feia molt de temps que no havia vist nevar, i em va fer molta il·lusió i és que el paisatge era tan i tan bonic...( les fotos de la neu les vaig fer des de casa)
SÚPLICA AL VENT I A LA PLUJA
Vent...
no bufis amb força
que la neu tremola,
talment una núvia
amb el vestit blanc;
tot ell esquitxat
de fines espurnes,
de perles precioses
i cristalls brillants.
Si suau remoreges
el polsim que aixeques,
és un vol d’estrelles
sota un cel daurat.
Si furient rebufes
i embrutes ses gales,
no serà una núvia
digna d’estimar.
I el sol de la tarda
que l’ha vista blanca,
tenyint-la de rosa
sense cap recança,
no l’enyorarà.
Pluja...
no ploris gaire,
que les teves llàgrimes
marciran l’encís
de la blanca amant.
Tes perles salades
seran com espases,
que aquesta blancor
aniran desfent.
I quan a l’albada
el sol, galant nuvi,
cerqui l’estimada
per poder-la fondre
en tendra abraçada,
trobarà amb desfici,
enlloc de neu blanca,
uns bassals terrossos
com del plor del temps.
Llàgrimes amargues
com les que algun núvol
volent consolar-lo,
tornarà a vessar.
Pluja, vent...
no trenqueu l’encís de la neu!
M. Roser Algué Vendrells
Justo cundo hoy ha nevado flores color de rosa en los árboles del patio del cole, he pensado en la mucha nieve que este invierno de verdad nos ha dejado.
ResponElimina¿Cuándo vendrán los bienes que anuncia el refranero?
¿Qué día nevará plumas sobre los nuevos pájaros de la reina Primavera?
Te mando un abrazo y las gracias volanderas por todos los días del invierno en que nos has visitado dejando calor en nuestra ventanita.
Gracias.
La neu és molt maca, però si t'enxampa fora de casa no fa gaire gràcia. Jo vaig tenir sort i vaig arribar bé a Barcelona, cosa que no poden dir alguns companys meus.
ResponEliminaUn petó, M.Roser.
HOla Roser, espero que ya no tengas problemas para entrar a mi blog. YO entro fácilmente al tuyo. Querida amiga estoy malita aún de mis ojitos, pero no tanto como hace unas semanas, te devuelvo la visita que me hiciste hace unas semans deseándome parabienes par mi salud. Te lo agradezco mucho.
ResponEliminaRecibe un beso desde el otro lado del mar.
ROSER QUE BONITO POEMA, de lo mas lindo que te he leído, esta preciosisimo, me encanto y las imagenes divinas, si vives en un lugar así pues eres una privilegiada, mis hijos estarian felices de ver tanta nieve aasí,
ResponEliminaun abrazo y felicitaciones por tu arte. siempre tan único...
La pasada semana el invierno nos ha regalado algo precioso y poco frecuente en Barcelona y alrededores, la nieve!!! Me ha traído recuerdos blancos y bellos.
ResponEliminaSupongo que los bienes estarán al caer...
Aquí, de momento, sobre los nuevos pájaros, han caído copos de espuma blanca, supongo que las plumas vendran un poquito más tarde.
Con mucho gusto hago vuelos rasantes, para husmear dentro de vuestra ventanita y me llevo un mucho de fantasía.
Besos del último día de invierno...
M. Roser
Caram Gemma, quina sorpresa tan agradable, ja pensava que t'havies perdut! Com que fa tems que no veig coses noves al teu blog...
ResponEliminaTens raó, la neu és molt bonica, però també té els seus inconvenients. Jo, com que no tenia necessitat de sortirm mr la vaig mirar des de casa. De totes maneres la nevada va ser un dia el problema va ser el tall de la llum
i amb el fred que feia...
Avui ja li podem cantar l'hora dels adéus a l'hivern.
Un petò també per a tu,
M. Roser
Hola Oriana, de vez en cuando me paso por tu blog i me da penita que esté tan inactivo ,pero tu no te preocupes, verás que cuando menos lo esperes, ya nos estás dando otra vez,lecciones de buena maestra. La vida a veces nos da algunas preocupaciones, pero una vez superadas volvemosa a vivirla aun con más intensidad.
ResponEliminaBesos con sabor a recién estrenada
primavera lejana...
M. Roser
Sabes Mónica, un libro de lecturas infantil me inspiró este poema.
ResponEliminaYo vivo en las afueras de un pueblo grande al lado de Barcelona, pero es un lugar muy tranquilo y da la sensación de estar muy lejos de la gran ciudad.
La nevada ha sido un hecho casi insólito, pues no es propio de aquí ver nieve confundiéndose con la espuma del mar...(hacia diez años). Los peques se lo han pasado en grande, pues muchos no habían visto nunca nevar.
Un beso con trinos de pàjaros y mariposas revoloteando y es que recién ha llegado la Primavera.