Subscribe:

dilluns, 21 de novembre del 2022

Novembre

Contrast de colors al bosc.

Heu vist mai una salamandra?

Aquí es veu que havia plogut.

On deu arribar aquesta escala?

El reflex del sol al mar.

El sol i la via làctia es saluden.

Un arbre sense fulles ens deixa veure el sol.

Posta de sol al Prepirineu.

Des del meu balcó...

Els arbres ja intueixen l'hivern i el sol está content.


Som a mig novembre, les fulles canvien de color i s'assequen. A terra hi  podem veure totes les tonalitats tardorals, des del verd, fins el marró passant pels grocs, els  ocres... 

Quan el sol se'n va a la posta, recorda els afers del dia i pensa si està content amb el què ha fet, o si el proper dia ha de millorar, perquè la gent sigui més feliç. Si veu unes casetes  humils amb els infants ben arraulits pel fred, sap que l'endemà ha de dirigir els seus raigs cap aquell indret, perquè com que la gent pobre no té calefacció, al vespre encara estaran una mica millor, ja que l'escalfor del sol encara mantindrà les cases una mica caldejades. Al matí, els infants es despertaran amb un somriure i li donaran gràcies al sol.

M. Roser Algué Vendrells

28 comentaris:

  1. Quines imatges més fantàstiques! Que bonic que és el nostre planeta.
    El sol és font de vida i a més a més, aquest sol està fet un bonàs.
    Per fi sembla que ja ve el fred i es normalitzen les temperatures! El sol segur que està ben content.
    Molts petons M.Roser

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada que les trobis boniques les fotos, algunes les he fetes jo...
      Semblava que venia la tardor, però veig que torna a fer caloreta, em sembla que aquest any passarem de l'estiu a l'hivern...
      I a mi que m'agrada tant la tardor!!!
      Petonets, Marta.

      Elimina
  2. Gairebé és un monogràfic del sol. De fotografies molt bones de sol. Has fet una bona tria M. Roser.
    S'hi ha colat una salamandra i preguntes si n'hem vist mai cap.
    Te'n puc dir 5:
    1 Una al Salt del Grill, al Ripollès.
    2 Una a la Vall Ferrera, al bosc de Virós (Pallars Sobirà).
    3 Una a l'estany de Monges, a la Ribagorça
    4 Una al santuari de Falgars al Berguedà.
    5 Incomptables .N'hi havia moltes, una nit de pluja a Arànser, a la Cerdanya.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Xavier, algunes les he fetes jo ( medalla).
      Caram , si que has estat de sort amb les salamandres que no es deixen veure gaire...Jo ne vistes unes quantes però no les he contades; diuen que l'aigua on n'hi ha, és molt neta i bona per veure?
      Bon verspre, Xavier

      Elimina
  3. Ja es pot espavilar el sol en escalfar, perquè així com va el preu de l'electricitat, una mica d'ajuda no va gens malament.

    Bona tria pel que fa a les fotos. Totes tenen el seu encant, però la de la salamandra (què no n'he vist cap mai al natural) i la de l'escala m'han agradat molt.

    Aferradetes, Roser.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo estic pendent de quan m'arriben les factures i no veig que s'hagin apujat gaire, a veure si tenim sort i tot millora.
      Algunes d'aquestes fotos les he fetes jo, i veig que no desentonen...
      Petonets, Lluneta.

      Elimina
  4. Jo només n'he vist un parell de vegades de salamandres, però sí, dues n'he vist. No soc tan precisa com en Xavier i no recordo els llocs.

    Boniques fotos, M Roser! Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també n'he vistes unes quantes, però tampoc recordo els llocs, solen ser a rierols d'aigua fresca i neta...
      Aquesta vegada he presumit d'alguna foto meva ( no totes) .
      Petonets, Carme.

      Elimina
  5. Unes magnífiques imatges que donen valor a les teves lletres. Com diu salluna, ja es pot espavilar el Sol a escalfar-nos !!! hehehe
    Salut ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Artur, n'hi ha algunes que les he fetes jo; de tant en tant he de presumir...
      No havia vist ,mai una tardor com aquesta, un dia fret un altre calor;
      Allò de fer el canvi d'armari i és que ens han pres la tardor, jo tinc un bon escampall de gerseis, perquè no sé mai quina temperatura ferà lendemà.
      Bon vespre, Artur.

      Elimina
  6. Boa noite minha querida amiga. Gostaria de conhecer esses lugares maravilhosos e lindos. Um ótimo sábado.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit , Luiz, alguna d'aquestes fotos les he fet jo, però no totes, de vegades també em queden bé...
      Que tinguis una bona setmana, amic.

      Elimina
  7. Unes imatges precioses M. Roser, de la tardor i del sol, sou molt bons amb la càmera els que les feu. Sembla que la tardor s'acaba i el fred comença a fer de les seves, almenys per aquí dalt, esperem que el sol ens vagi escalfant una mica el dia i faci més bo de passar l'hivern.
    Una abraçada .

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Anna, si que són guapes les fotos , algunes les he fetes jo però no totes...
      Vols dir que n'hem tingut de tardor? Aquí un dia fa calor i l'endemà t'has de posar l'anorak, encara hi ha gent que va màniga curta, sobretot el jovent.
      A veure si a l'hivern farà el temps que toca.
      Petonets, guapa.

      Elimina
  8. Me encantan los colores del otoño. Son una preciosidad. Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si que lo son. Me imagino un pintor con todos los colores en su paleta, intentando harmonizar us matices en la naturaleza!!!
      Una abraçada, Rocío.

      Elimina
  9. !Holaa, Mª Roser¡

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qué belleza de entrada nos regalas, amiga, No sabría escoger la foto más bonita puesto que todas son un primor, Roser. Te felicito, amiga.
      Y tus letras lo mismo, me encantan. Gracias por compartir tanta maravilla. La naturaleza es vida es un regalo divino para todo ser viviente, nos inspira, nos da fuerza nos da oxígeno, sin ello no habría vida. ¡Que siga saliendo el sol cada día que amanece¡
      Te dejo mi fraterno abrazo, colmado de gratitud y estima.
      Felices fiestas navideñas y todos los días de la vida, pues Navidad debe ser cada día que amanece, reina.

      Elimina
    2. Qui és aquest anònim tan expresiu ??? gràcies per la visita!

      Elimina
    3. Hola, querida Marina!
      A veces cuando estoy en plena naturaleza, me imagino que soy un árbol mas...Tus palabras si que son un encanto de sensibilidad. Cada amanecer debemos dar gracias por un nuevo dia y procurar alegrar la vida de los demás.
      Llevas razón Navidad devería ser cada dia.
      Que tengas tu también unas Felices Fiestas, que sean un derroche de amor, para ti, para los que amas y los que te aman.

      Elimina
  10. Se me olvida decirte que me alegra un montón de que hayas conseguido poner el blog al día, muchas felicidades y que sigas disfrutando de él por mucho años. Y mientras yo viva, estaré encantada de pasearme por aquí.

    ResponElimina
  11. El anónimo soy yo, Roser. no se publcó lo escrito, solo, holaa, Roser. Luego abrí una nueva pestaña y ya sale mi nombre, son cosas de bloguer..

    ResponElimina
  12. Esto del bloc va a temporadas, dependiendo del estado de ànimo!!!Petons.

    ResponElimina
  13. Bom início de semana minha querida amiga. Um Feliz Natal com muita saúde e paz.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bona setmana per a tu també, Luiz; un Bon Nadal amb salut i alegria.

      Elimina
  14. No t'havia vist aquesta entrada, Roser. Escolta, quines fotos tan guapes! Al meu blog no m'hi queden tan bé.
    Tant de bo el sol escolti els teus bons desitjos i et complagui tot l'any.
    Petonets, guapa, i bon Nadal!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara feia molt temps que no publicava res, em sembla que m'hauré de treure la són de les orelles i tornar a posar cosetes!!!
      Petonets i una abraçada ben fota. I que tinguis unes Bones Festes.

      Elimina
  15. Perdó, l'abraçada FORTA he, he...

    ResponElimina