Subscribe:

divendres, 10 de setembre del 2021


Bona tardor a tothom

Un encàrrec personalitzat que em va fer M Roser Algué, i que vaig gaudir molt de principi a fi. Ja veieu que és una camiseta estampada per davant i per darrere, i que gira al voltant d'uns versos d'ella. Content de fer-la, i més quan em va dir que li havia agradat molt i em va enviar les fotos que ara compartisc ací.

I podria parlar ara de les camisetes i tasses que faig, però preferisc parlar de la Roser, a qui vaig conéixer fa molts anys gràcies al seu blog Petiteses (http://petitesesroser.blogspot.com/), allà hi ha molts poemes i altres textos seus, vos el recomane. A més a més Roser Algué té publicats tres llibres: "Sota un vel de cendra", un cant de nostàlgia nascut després dels incendis que van arrasar la Catalunya central en 1998. Segons paraules de l'autora és "un voler donar a conéixer una forma de vida que molta gent ignora i que, malgrat la seva duresa, també tenia les seves compensacions, sobretot pel que fa a relacions humanes". El primer llibre de poemes de la Roser és "Petiteses", i en ell reivindica la importància de les coses petites: "Jo crec que hem de viure observant tot el que ens envolta, sense perdre detall del que passa al nostre entorn, que ens va enriquint i això ens permet transmetre als altres un borrall de sensibilitat". I el darrer llibre fins ara és "Jo et donaré ales", on la Roser ens mostra una relació epistolar amb una persona que viu (i de vegades mor) a la presó. També ha publicat un conte infantil: "La Kika no s'agrada", que tracta el tema de l'autoestima. Roser diu: "vaig triar aquest tema perquè en la meva experiència com a mestra, sovint he trobat infants que no s'accepten tal com són i d'alguna manera volia fer-los arribar que l'important és ser bonics per dintre. Com siguem per fora és molt relatiu".

I ací vos deixe un poema seu que m'agrada molt:

"Quan surto de casa,
 veig al cel un núvol
que sembla un trapella.
Si ell em veu s'amaga.
Si me'n vaig em crida.
I com que m'enfado,
em diu: -Feia broma!
I em pica l'ullet".

Gràcies, Roser, per tanta poesia, per tanta bondat i per confiar en mi .






Ximo Segarra

 

Moltes gràcies a tu Ximo, per les teves amables paraules y per ser  tot un artista plasmant el dibuix a la samarreta...Fan molt bona parella, he, he...Tinc ganes que el temps acompanyi per lluir-la, no sempre una pot anar abillada amb tant d'art.

M. Roser Algué Vendrells.

30 comentaris:

  1. Ho vaig veure a ca el Ximo. Et queda molt i molt bé, Tant com el teu somriure. Espero que la puguis lluir, encara hi ha temps!.

    Aferradetes, Roser.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fixa't ja en tinc dues... Ara quan faci una mica més de fresqueta les estrenaré, aquest noi és un sol!
      Petonets Lluneta.

      Elimina
  2. Quin goig que fas, Roser ! La alegria s'encomanarà per allà on passis !.
    Bona Diada :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies però les fotos de vegades enganyen...D'alegria tanta com vulguis, vaig anar a un curset i el profe em deia: "la alegria de la huerta".

      Petonets, Artur i bona diada també per a tu.

      Elimina
  3. Feu una bona parella artística…. Enhorabona! Ha quedat molt bonica. Segur que encara tindràs temps de lluir-la.

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies Carme...Segur que quan faci un pelín més de fresqueta presumiré amb aquestes obres d'art tan exclusives!!!
    Petonets, Carme.

    ResponElimina
  5. Quina samarreta tan bonica, m'encanta Roser!
    El dibuix i les paraules, tot molt ben conjuntat, i et queda molt bé! A lluir-la tant com puguis!

    Petonets, bon vespre!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em va fer il·lusió tenir un parell de samarretes úniques, ara aviat les estrenaré i presumiré...
      Petonets, Núria.

      Elimina
  6. Quin escrit més genial que t'ha fet en Ximo, m'encanta! Et mereixes aquest bonic reconeixent M.Roser, (ja saps que m'agrada molt com escrius.)
    Estàs fantàstica amb aquesta samarreta, un poema preciós i un disseny molt ben trobat!
    Molts petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em va fer molta il·lusió quan vaig rebre la samarreta i sobretot em van emocionar les seves paraules, és un noi encantador i dibuixa molt bé...
      Petonets, Marta.

      Elimina
  7. Una xulada aquesta samarreta. En Ximo ha sabut traure profit de la teva poesia.
    I bona tardor a tu també... quan arribi!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja és la segona que em dibuixa, és tot un artista en Ximo...Jo ja he desitjat bona tardor, perqù em sembla que aviat la tindrem aquí.
      Bon vespre Xavier.

      Elimina
  8. Precioso regalo bien merecido para una gran poetisa, maestra, y hermoso ser humano.
    El reconocimiento que hace a tu trabajo y a tu persona es maravilloso, te ves hermosa estas guapísima!!

    Abrazote con mucho cariño.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sabes, me emocioné y todo al leer sus bellas palabras, merecida o no, me supieron a gloria...Gracias también por las tuyas!!!
      Muchos besitos y abrazos.

      Elimina
  9. Bello y creativo regalo, y muy bien merecido, tus poemas son preciosos, es grato visitar tu espacio estimada A. María, te dejo un abrazo y feliz Septiembre!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues si que me gustó el regalo, hecho con el corazón...Sobretodo las palabrsa, tan amables...
      Ya me gustaría a mi saber hacer poemas como los tuyos que son maravillosos, los míos son sencillos, pero cada uno hace lo que
      Puede puede. Un beso grande y también feliz Otoño, Adriana.

      Elimina
  10. Preciosas palabras y preciosa camiseta. Encantada de tenerte de vuelta.
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gràcias Rocío, voy a presumir de camiseta exclusiva.Las palabras me emocionaron.
      Petonets, amiga.

      Elimina
  11. Boa tarde minha querida amiga. A camisa é linda e maravilhosa, ficou muito bom em você. Presente dado de coração.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí, estic molt contenta, és molt bonic rebre regals que surten de cor...
      Bon vespre, Luiz.

      Elimina
  12. Que xula la samarreta, estas molt guapa amb ella, a més la poesia és preciosa. Aquest Ximo és una artista i molt bonic l'escrit amb que l'acompanya.
    Una abraçada M. Roser

    ResponElimina
  13. Gràcies Anna, ara només portaré models "exclusius", he, he...Tens raó, el Ximo és un artista, però la poesia és meva eh!!!
    Petonets, Anna.

    ResponElimina
  14. Benvinguda, Rosereta! Que cada any et tires dos mesos de vacances d'estiu, com quan treballaves, eh?
    Un bon currículum, que sempre és millor explicat per una altre, i una bonica samarreta que t'ha fet el Ximo. És un artista aquest xicot!
    Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es que em la calor t'agafa una mandra... Sort que en tinc alguns de molt guapetons, i molt canyeros fins i tot expliquem acudits.
      Has vist com presumiré amb aquestes samarretes tant exclusives!
      Petonets, guapetona.

      Elimina
  15. Bom dia minha querida amiga. Passando para desejar um ótima quinta-feira e que o mês de outubro seja cheio de coisas boas. Muita paz e saúde.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes Gràcies Luiz, el mes d'octubre és important per a mi perquè és el meu aniversari i el meu Sant...Que tu tinguis també un octubre ple d'alegria, salud i moltes passejades per aquests paisatges tan bonics.
      Petons.

      Elimina
  16. M´encanta el teu sonriure, veig que també tens lÉnciclopedia catalana.Son els llibres de tapa verda oi? Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pensa que tenia tants llibres, que vaig haver de pagar perquè me'ls vinguessin a buscar i encara me'n soren molts..., Doncs si els llibres verds són l'enciclopedia catalana, d'aquests no me'n vull desfer.

      Has vist presumiré amb samarretes exclusives...El Ximo és encantador i molt creatiu i bon dibuixant.

      Elimina
  17. També m´agraden les teves camisetes disenyades per en Ximo, amb trasmeten al-legria

    ResponElimina
  18. Les samarres em van fer il·lusió, perquè ningú en tindrà cap d'igual...
    Petonets.

    ResponElimina