Subscribe:

divendres, 30 de setembre del 2016

Unes quantes fotos de la Festa Major d'Esplugues...

Els Minyons de Terrassa van carregar i descarregar un 3 de 9 amb folre...

 i tot i que semblen la Torre inclinada de Pisa , van pujar molt rectes, el problema va ser que amb tanta gent no vaig trobar el lloc per enquadrar bé...


Aquí, més ben situada, amb aquest 2 de 8 amb folre  i només falta que l'enxaneta faci l'aleta...Em sembla que eren els castellers de Mataró.

Els gegants del poble, el Mateu la Marta, la Caterina i el Quim( el cavall).

 Normalment el Mateu no va a cavall del Quim, només per les festes importants, perquè junts, pesen molt.


La família també participa en les representacions de cultura popular...La meva neboda  toca la gralla i la reneboda que de vegades porta algun cap gros!

Be calia seguir la cercavila...

Caram, normalment no em veig tan remenuda, però es clar, al costat de la geganta!!!

M. Roser Algué Vendrells.

32 comentaris:

  1. Vareu tenir un dia esplèndid.
    Sort que has aclarit que el castell pujava recte, semblava que anessin a fer llenya.
    Són detallades les fotografies, els colors destaquen, gairebé se senten les gralles.
    Enhorbona per una festa major tan lluïda M. Roser.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Xavier, precisament estrenava la càmera i no hi havia manera de trobar un lloc adient i jo volia immortalitzar els Minyons de Terrassa...
      Els gegants d'Esplugues són dels més eixerits que jo he vist i
      tenen molt de color. La meva neboda no tenia idea de tocar la gralla i en va aprendre en una setmana...
      El problema és que els geganters i els castells eren a la mateixa hora i si ho volies gaudir una mica tot havies de fer unes bones corredisses.
      Bon vespre Xavier.

      Elimina
  2. Una puntualització, els de Mataró es diuen Capgrossos de Mataró. I què van fer els Cargolins??

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això mateix XeXu, eren els capgrossos de Mataró, que per cert van vestits molt semblants que els Cargolins...No sé que van fer aquests , perquè no vaig poder coincidir amb ells i també hi havien els castellers de Sants, tampoc vaig ser a temps de veure'ls...No pot ser això que facin activitats guapes a la mateixa hora!
      Bon vespre, XeXu.

      Elimina
  3. Fas goig al costat de la geganta, M. Roser! T'ho devies passar la mar de bé amb tota la trepa!
    Avui i demà també toca gaudir de castells grans. N'hi haurà per a tots els gustos.
    Una abraçada, bonica!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si que és divertit seguir els gegants i més, perquè part de la família hi està implicada...No sé com se'm va acudir posar-me al costat de la Marta, he, he...
      És que tu estàs ben bé al rovell de l'ou dels castells, segur que en deus poder veure molts.
      Petonets, Montse.

      Elimina
  4. Quins castellers tan xulos i que ben acompanyada que vas, M. Roser!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els castells que vaig poder veure, em van agradar molt, perquè cap va fer llenya...
      La companyia és "d'alta volada"!!!
      Petonets, Novesflors.

      Elimina
  5. Deuen ser unes festes ben boniques i ben acolorides. Gaudeix-les.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tinc l'alegria del retrobament, Roser, després de tant de temps amb 'mono' d'Internet. Ja sé que cal anar assossegats, i més a l'estiu. Però ara ja em sembla que sóc amb els meus, amb la meva família blogaire, i això m'estabilitza.
      S'acaben les festes poerò la calor no, almenys per aquí, on no arriba pluja ni fresca.
      Que la tardor et sigui daurada, Roser.
      Una abraçada i bon vespre.

      Elimina
    2. Va haver-hi coses per tots els gustos, però jo acostumo a anar a veure les coses de cultura popular...Algunes coses més que gaudir-les les pateixo, com les músiques dels grups alternatius, tot i que aquest any van ser una mica més moderats...
      Petonets, Mari.

      Elimina
    3. Hola Olga,
      estic molt contenta de retrobar-te per aquests varals...No pot ser això de tenir mono d'Internet mentre escoltes el cant dels ocells, i sents l'olor de les flors boscanes , asseguda a l'ombra d'algun arbre frondós...
      Em dona la impressió que tindrem una tardor càlida com la
      primavera passada i de pluja, l'altre dia va fet un bon
      patac, però en cal molta més...
      Que també tinguis una tardor amb sortides i postes de sol fantàstiques, arbres de fulles caduques amb totes les tonalitats dels ocres, amb una mar una mica abrivada, amb ones d'escuma blanca que et vinguin remullar els peus( només algun esquitx)...
      Petonets de capvespre, Olga.

      Elimina
  6. Una festa molt maca i amb molt d'ambient. I una família molt eixerida, tens, i participativa.

    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si Carme, però jo només segueixo les manifestacions de festes tradicionals...La família també continua les tradicions, fins i tot la petitona, que s'ho passa d'allò més bé i li agrada la marxeta!!!
      Petonets, Carme.

      Elimina
  7. Quasi inventes el "castell de Pisa", no? Però millor que segueixi sent un efecte fotogràfic! Veig que no hi ha tanta massificació com a Plaça St Jaume, aquest any hem fet campana...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai sí, quina poca traça, no hi havia manera de trobar un forat per enfocar bé els Minyons de Terrassa que són els meus preferits, però al final vaig poder captar un castell carregat del tot...Saps què passa que el lloc és petit i com que una és baixeta , de vegades fer una foto es converteix en una aventura...
      Petonets, Gemma.

      Elimina
  8. Una Festa Major molt lluïda, ens mostres amb aquestes boniques imatges dels castellers i amb els gegats. És veu com t'agrada participar en les festes populars, estas molt bé al costat de la geganta i a més tant ben acompanyada.
    Una abraçada M. Roser.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si Anna, força lluïda perquè el temps també va acompanyar...Ara que jo només trec el nas on fan coses de cultura popular, perquè fan moltes coses modernes que jo passo!
      Has vist que gran que està la meva reneboda? però està feta un bitxo!!!
      Petonets, Anna.

      Elimina
  9. Quina festa tan lluïda! No li falta res: gegants, castellers, xerinola i molta alegria, que és l'ingredient principal!
    Et veig estupenda rodejada de la família!
    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. També té de dir que una part de la Festa Major no la gaudeixo, sinó que la pateixo...
      Com que les nebodes( mare i filla) són de la colla gegantera s'ha d'aprofitar, aquest any l'Eva tocava la gralla, que en va aprendre en una setmana!
      Petonets Glòria.

      Elimina
  10. una bona festa i com no et veig estupenda.....ets més gran com a persona que la geganta....i ho saps.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai Joan que em posaré vermella, sort que no em veu ningú! Tu que em mires amb bons ulls( que diuen). Home, falsa modèstia no en tinc massa, la veritat, he, he...
      Bon vespre, Joan.

      Elimina
  11. Caram, Roser, quin goig de gegants! M'ha encantat la Marta i el seu serrell… I la reneboda amb aquesta tofa de cabell. Deus estar ben orgullosa de la família!
    I sobre la teva mida, ja saps el que es diu, que "no importa". El que cal és que hi ha a dintre. I en això guanyes a la geganta de sobres!
    Una abraçada, Roser! i feliç festa Major -ara que suposo que ja estan passades.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si, ja estan passades que de vegades també cansen...Els gegants d'Esplugues trobo que són dels què fan més patxoca tenen molt de color i el seu origen és una llegenda antiga del poble.
      La meva reneboda és molt exòtica perquè és mulata, mare blanca i pare negre, negre de Zambia...I es van conèixer a Bolivia, però les distàncies , ja se sap!
      Moltes gràcies per la floreta, sempre és agradable causar bona impressió, he, he...
      Petonets.

      Elimina
  12. Un immens plaer poder gaudir d'aquestes formidables imàtges Roser.

    Gràcies.
    Una Abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies a vosaltres; la Festa Major sempre és un bon motiu per guardar imatges de cultura popular, per les generacions futures...
      Petonets, Olga i Carles.

      Elimina
  13. Per cert, Roser, m'avanço uns minuts a felicitar-te pel teu sant. Suposo queel celebres el dia 7 d'octubre, no? Santa Roser (que no verge, segons la campanya endegada pel la nostra estimada Olga).
    Saps que compartim dia de sant? Sí demà és també Sant August (o ho era perquè ja fa anys el van passar al 7 de maig. Jo els celebro tots dos-digue'm aprofitat).

    Moltes felicitacions i petonets!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies August, però Sant Roser no, la Mare de Déu del Roser...Caram em fa il·lusió compartir dia del Sant o sigui que moltes felicitats també i si el celebres dos dies, doncs millor, seran el doble de regals...
      Petonets de celebració.

      Elimina
  14. Moltes felicitats, M. Roser! Avui el sol ha rigut, després de l'aiguat d'ahir, perquè el dia del teu sant fos més lluminós!
    Una forta abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Montse, età bé aquest regal que m'ha fet la meteorologia...Hem compartit somriures!!!
      Petonets, bonica.

      Elimina
  15. Preciosa entrada, se ve que habéis estado disfrutando de unas lindas fiestas. Me alegra y al mismo tiempo me impresiona ver esa columna humana. Felicidades.

    Un abrazo

    ResponElimina
  16. Gracias Marina, pues si son fotos de la Fiesta Mayor del pueblo...Ahi que ver lo pequeñita que una se siente al lado de estos personajes gigantes...
    Un beso grande.

    ResponElimina